Izzat: I'm sorry, cant attend your convocation day.
Me: Ok, takpe.. UniKL tak nak kita kawan.
My man is not able to be there on my big day, he got paper on that day. So I just made my childish assumption said that UniKL and Uitm taknak kami kawan :p
Not be there on my big day, but always be there at my worst and understand me well. I said to him that we were the separated twins yang terpisah bertahun lama nya.
Situation 1.
Tengah Q nak beli chatime, teringin try flavour lain. He standing in front of me. Mata liar meninjau menu. Izzat pusing and pointing his finger dkt Hazelnut Chocolate Milk Tea. And I smiled, was thinking the same thing too. Ahaks. Imaging banyak flavour tapi kenapa Hazelnut tu came across our mind. Beheee~
![]() |
| Saya tinggi! |
![]() |
| Thanks for having this in your car :p and mine ;) |
The reason why I made this entry is because, both of us adalah anak ke dua in family and I have something to share here. Most people said lelaki anak ke dua and perempuan anak kedua tak boleh blend in. But, I wish there will be no such a thing yang boleh buat kami tak boleh tolerate to each other.
ANAK MANJA IBU
sebab apa- apa pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu. apa sikit ibu!!
ANAK DEGIL
Anak kedua dikatakan lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. semua dia ajer yg betul..dlm ramai2 adik beradik dia ajer yg KETEGANG .. kemahuan dia kuat.. kalau buat sesuatu sungguh2… kalau tak nak tu, tak nak lah jawabnya, boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan..
TAK PANDAI PUJUK
memang anak no 2 ni dia tak pujuk makwe / pakwe dia..
BERCINTA
Tak digoyahkan anak no 2 juga …. dia kalau bercinta, sangat setia…sanggup berkorban …
HITAM / PUTIH
Apa yg dikatakan semua dipegang ( kononnya ) kalau hitam2 hitamlah kalau putih …. putihlah ….degil tak boleh toleransi
HATI
No 2 ni juga nampak ajer keras…tp hati dia lembut juga….SATU lagi peel dia…dia tak boleh ditegur….kalau kita tegur dia mesti tarik muka
BERDIKARI
very independent..mmg betul..tp kalau terlebih indepent pun payah…..Tapi mudah bergaul..campak lah kat manapun sekejap dah dapat kawan..very take care of her brother and all stuff belonging family.( sebab terlalu ambil berat pun menyampah…semua adik2 kena control kena report kat diorang ) ..
ARAHAN
anak no 2 ni juga dia payah nk terima arahan….dia lebih suka buat hal sendiri pendek kata..tak boleh kerja ngan org…ramai anak no 2 ni keje sendiri
PEMAAF & CARING
tak dinafikan no 2 ni pun pemaaf & caring…TAPI awas jgn bg diorg marah….kalau depa marah faham sajer lah
PAKAIAN
Nak ajer up to date…semua nak kemas….TAK dapat merasa kita nk up to date
sebab apa- apa pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu. apa sikit ibu!!
ANAK DEGIL
Anak kedua dikatakan lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. semua dia ajer yg betul..dlm ramai2 adik beradik dia ajer yg KETEGANG .. kemahuan dia kuat.. kalau buat sesuatu sungguh2… kalau tak nak tu, tak nak lah jawabnya, boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan..
TAK PANDAI PUJUK
memang anak no 2 ni dia tak pujuk makwe / pakwe dia..
BERCINTA
Tak digoyahkan anak no 2 juga …. dia kalau bercinta, sangat setia…sanggup berkorban …
HITAM / PUTIH
Apa yg dikatakan semua dipegang ( kononnya ) kalau hitam2 hitamlah kalau putih …. putihlah ….degil tak boleh toleransi
HATI
No 2 ni juga nampak ajer keras…tp hati dia lembut juga….SATU lagi peel dia…dia tak boleh ditegur….kalau kita tegur dia mesti tarik muka
BERDIKARI
very independent..mmg betul..tp kalau terlebih indepent pun payah…..Tapi mudah bergaul..campak lah kat manapun sekejap dah dapat kawan..very take care of her brother and all stuff belonging family.( sebab terlalu ambil berat pun menyampah…semua adik2 kena control kena report kat diorang ) ..
ARAHAN
anak no 2 ni juga dia payah nk terima arahan….dia lebih suka buat hal sendiri pendek kata..tak boleh kerja ngan org…ramai anak no 2 ni keje sendiri
PEMAAF & CARING
tak dinafikan no 2 ni pun pemaaf & caring…TAPI awas jgn bg diorg marah….kalau depa marah faham sajer lah
PAKAIAN
Nak ajer up to date…semua nak kemas….TAK dapat merasa kita nk up to date
To good to be true :p Anything, Thanks for being so nice. Baik betul awak. Awww... =)
Congratulation dapat intern Shah Alam =)
Congratulation dapat intern Shah Alam =)


4 comments:
sama! saya pun anak kedua. haha ! congrate with ur convo kak.. ^^
ehemmm... ada orang bahagia.. hoho.. sweet! bila boleh jumpa dengan si adik ipar kami ni? muahahaha :D
Thanks Adik,
Nanti konvo di Shah ALam jangan lupa bagitau! =)
Heee , Ana =))
Nanti ah? Dia teruja tu..
Post a Comment