Bila dah masuk degree, tengah lepak kat Pak Mat atau tunggu bila lecturer nak masuk kelas atau tunggu member turun g floor bawah g toilet ada sahaja benda selingan yang kami akan bertukar-tukar pertanyaan. Biasa, semua baru in the beginning of introduction utk semua orang. Dan bila persoalan tiba
BF ko study mana? eh.. BF dah keje ke?
aku mula diam di sana. Topic serious aku tak bole menerjah nak cerita gedung gedang. dan bila pertanyaan di ajukan kepada saya, mulut nak menipu kata BF aku belajar oversea standard semua orang tak nak kalah.. tapi aku lebih cenderung berkata jujur 'tiada bf' aku bukan suka-suka nak menipu, orang single mengaku couple tu aku. Peliks bukan. Pelik itu aku... tapi sebenarnya aku pening kepala dengan alasan kukuh apakah harus aku jawap bila mereka bertanya lagi...
what was that, survey questions for RM or what?
'kenapa tiada?'
serious blank di situ.
aku bukan memilih, aku bukan tidak berminat, tipu kalau tak jealous tengok kawan-kawan. Berlumba lawan kusyuk waktu lecturer mengajar mata tengok depan tapi tangan ketuk ketak bawah meja reply msge BF. Nak nak kalau guna BB bunyi mcm paip air lupa tutup rapat. Menitis2 air turun dengan bunyi alert semacam.
Ditambah pula dengan cerita lecturers 'aku mula bercinta waktu kat kampus blaa blaa blaa' lagi aku rasa aku ni mcm alien tidak senormal mereka. Bila ada yang bertanya, tak minat ada BF ke? Hey, ada seseorang yang boleh paksa kau study instead of beli tudung tak hengat dunia itu indah okeyh? To be honest here, I wish to have someone like that around. To force you when you're lazy. To say ok for meatball at Ikea takde bf pun bole actually tapi segan la wei suruh org tu dtg selalu.. To help what colour should you use. and anything that might look ridiculous but that was a blessed to have one.
Paling cuak bila orang cakap, nanti waktu dah kerja takda masa nak cari calon. Mak aii..serious sampai cenggitu sekali cik Senah? Gentarrr grr saya dengar.
Paling cuak bila orang cakap, nanti waktu dah kerja takda masa nak cari calon. Mak aii..serious sampai cenggitu sekali cik Senah? Gentarrr grr saya dengar.
For this time being, I don't think so I need to be on that serious situation. Hold on dulu k =) saya gembira dengan mempunyai dua telephone yang mana saya tidak berasa tertunggu-tunggu panggilan dari siapa-siapa. Ternanti-nanti mesej ringkas dari siapa-siapa. Sebab saya sudah biasa. =))
If you ever read this mungkin orang akan cakap aku gedik semacam, dah ada orang nak tapi aku still jual mahal. Saya tak pernah nak jual mahal. Tapi buat apa saya perlu terburu-buru dengan keputusan yang mungkin akan mengikat saya di suatu masa nanti? Lebih baik saya biarkan masa yang tentukan. Itu lebih baik. Dan serious sekarang berada di dalam dilema di mana ada beberapa teman kepada tuan yang hadiahkan album purple itu seringkali mengajukan soalan bila lagi nak maju setapak? ouh please. =( Saya hargai dengan keprihatinan kawan-kawan awak. Saya sangat terharu. Malah tidak pernah saya jangkakan tentang keprihatinan mereka terhadap saya. Bukan setakat bertanyakan tentang kemajuan dalam perhubungan saya dan kawan mereka, malah berasa gembira dengan soalan ambil berat mereka tentang progress saya study di sini. Kehidupan saya indah atau tidak. Terima kasih orang-orang comel.=))
There is no need to rush. If something is meant to be, it will happen in the right time with the right person for the best reason.
Kita cool je dulu, dan kepada teman teman IHM. Terima Kasih. IHM sangat baik, kawan-kawan awak juga sangat baik. Sekian.
If you ever read this mungkin orang akan cakap aku gedik semacam, dah ada orang nak tapi aku still jual mahal. Saya tak pernah nak jual mahal. Tapi buat apa saya perlu terburu-buru dengan keputusan yang mungkin akan mengikat saya di suatu masa nanti? Lebih baik saya biarkan masa yang tentukan. Itu lebih baik. Dan serious sekarang berada di dalam dilema di mana ada beberapa teman kepada tuan yang hadiahkan album purple itu seringkali mengajukan soalan bila lagi nak maju setapak? ouh please. =( Saya hargai dengan keprihatinan kawan-kawan awak. Saya sangat terharu. Malah tidak pernah saya jangkakan tentang keprihatinan mereka terhadap saya. Bukan setakat bertanyakan tentang kemajuan dalam perhubungan saya dan kawan mereka, malah berasa gembira dengan soalan ambil berat mereka tentang progress saya study di sini. Kehidupan saya indah atau tidak. Terima kasih orang-orang comel.=))
There is no need to rush. If something is meant to be, it will happen in the right time with the right person for the best reason.
Kita cool je dulu, dan kepada teman teman IHM. Terima Kasih. IHM sangat baik, kawan-kawan awak juga sangat baik. Sekian.
Tunggu je la, kalau takda jodoh pun. Mak Ayah tolong carikan. Senang saje.
Mak pesan, tak payah la bangga sangat dapat suami muka handsome. Nanti sebab dia handsome dia guna kelebihan dia lukakan hati kita. Baik yang biasa-biasa saja. terima kasih Mak sebab buat saya tak susah nak cari bakal menantu untuk mak. LOVES!
| Kite chill chill je dulu k ;) |
11 comments:
nasihat mak iena (or kakak, bcuz literally i am ur aunty :P) sangat betul! xpayah cari hensem2. biasa2 cukup lah kan..hehe
u~~~ lecturers saya even cakap, hah~~ carilah yang ramai2 kat sni... dia cakap, kalau sem ni punya results naik, terus kapel, klu nda kita break!
adei.. hahaha...
u~~~ lecturers saya even cakap, hah~~ carilah yang ramai2 kat sni... dia cakap, kalau sem ni punya results naik, terus kapel, klu nda kita break!
adei.. hahaha...
kita chill ja dulu, darling. no need utk rushing2 pun. nanti kita round singapore dulu sama2 baru kita cari BF sama2. HAHA.
Wiwiek my dearie sayangs,
betul2..nda payah yang hensem2 nanti makan hati..zaman mau da bf hensem suda berlalu..wakakaka :p
Idah..
mcm bole di guna pakai ja idea tu..macam mau wat begitu la..wahaha..tapi lepas dpt result baru kita tingu amcm.. :p
Ana,
chill chill ma kan =) manatau tersangkut time d Singapore kan..checkmate bah!
hensem itu tidak penting... hohoho
Khairieah,
tak penting kan kan kan..
suke dgn pesan mak awak tuh...ngehehehe
Cik Zaitul,
thanks thanks :)
Post a Comment