Saturday, April 14, 2012

Zoo Negara Volunteer.

Dah besar begini baru la ada masa nak berjimba-jimba jamu mata tengok haiwan yang ada dalam buku kamus waktu tadika dulu. Dah berapa kali saya ke Zoo?? Dulu Zoo Lok Kawi sekarang Zoo Negara =) weihoo.. And this time punya agenda ada lah menjadi Volunteer di sana. Berbekalkan baju kaler hijau nasib baik Giraffe tak makan aku sbb aku hijau, kami seramai 28 orang berjaya menjalankan tugas masing-masing dan tak ketinggalan juga la loser ni tak reti langsung jalankan tugas sebagai kepala. Memang nak minta kepala lutut betul rasa menyampah di hati ini. Persetankan la kau, aku lagi gembira melihat Awang si orang hutan yang duduk dihujung sana. Gmbr malas nak upload. Takut ada jatuh cinta dengan Awang kesian Pawang byk benda nak buat.

Sebagai seorang yang dedikasi mengambil gambar terkinja-kinja berlari nasib baik tak effect kinjal. tapi lagi banyak serang blister kat kaki end up berjalan macam orang baru bersalin dapat baby boy. Serious kaki sakit gila. Memandang seorang running woman memerlukan kasut sahaja untuk terkinja-kinja ke sana kemari. Takkan nak berlari guna boots kan. Memang salah konsep di situ. Dan akhirnya menjalankan tugas di kandang Landak membuat saya terpaksa dengan rela hati tukar kasut boots. 

Boots..yeah baby!

Kau ok tak jalan guna boot?

Hey, saya bukan budak bandar tak pernah pakai boot before ;)

Cik Senah dan Cik Joyah sedang potong bawang untuk kenduri.......


Tikus paling besar di Dunia.


Dan jugak landak.

berjaya cabut 1 waktu dorang sedang makan. ;p
kau percaya? hahah..gotcha!


Masalah saya bila di kandang di section seterusnya. Baru hulur tangan nak jamu mereka makan secara exclusive aku tarik tangan dulu. sbb geli..sumpah! berapa kali tah..asyik2 tarik tangan. Naik moody binatang ini dgn saya.
Cubaan bagi makan err.. kambing..eh..rusa. sambil diperhatikan oleh Mak beliau.
Nda juga aku macam2 sama anak mu ni aunty. 

Yeye..makan pun... mau juga kau dkt aku..wink2..

bila laaaaa mau habis???


Baby tiger! aum!!!!


the extreme ann young wild memerang.


That was happen on that day, April 12 2012. =) I'm happy to volunteer. Next time tgk laa kalau nak dtg lagi.. haha..and big thanks utk Bro jaga harimau. Saya sangat teruja duduk depan singa  sambil singa besar duduk dpn saya. Sangat teruja! Nasib baik ada palang. Kalau tak, singa betina tu dah lama upload blog saya berjaya makan budak ni. hahaha =)


Ok, bye. Byk assignments. Cuti next week. Dan juga di penghujung bulan 5. Terima Kasih untuk cuti yang banyak UiTM =))


4 comments:

ANA said...

oits! sangat best la tengok ko buat kerja camtu. tu landak. sangat besar! i thot landak supposedly kecil. aren't they? tapi comel ni semua. huaaarrrggghhh!

Iena Ruaina said...

That landak sangat besar ok..nasib baik sia nda kena timbak dia..haha.. and i was sitting in front of lion for few minutes. They are so adorable and cute. Like i want to hug them all.

al said...

siok oh iena....dapat jumpa lg byk binatang.haha. sy jelos

Iena Ruaina said...

Siok weik..besar betul tu zoo... habis calories byk terbakar..ko kerja sini la wiek..ada singa comel..