Saturday, February 23, 2013

Ouh rumah!

Rumah sewa -.-

Another one week to go before heading back to a basic life as a student. And yet, I'm still looking for a place to stay. Since my current house already been bought by a small family, therefore we got no choice to move out and seek for a better place to live. I'm gonna miss you :( The problem is, I'm looking for a place to stay which is not expensive and affordable, and most of important things is..a place that I don't have to share 

Since I have plan to continue my staying up until I finish my internship day, that is the reason why I better choose a place that I can enjoy staying alone by myself. I mean, banyak keje ag kot ko nak cari orang kalau da roomate a.k.a classmate ko intern tempat lain. 

Saya sudah berfikir dari segenap aspek dari awal-awal sebelum cuti, tapi ternyata housemates seakan-akan tidak sebulu dengan some of the points. Nevermind, let's count on them. But the probs is, kalau aku tunggu alih-alih nda dapat rumah waktu nak exam baru busy will all these stuff, plus assignments,plus paper work plus looking for tempat nak intern. Nampak tak busynya semester 5 ni?

Mak dah hampir setiap hari tanya dah dapat rumah? She even dah bagi green light nak sewa bilik yang harga   dia beyond my expectations, but Mak is so supportive. Nasib owner rumah macam astronaut. Tak bisa di panggil dan di beri khidmat pesanan ringkas.

Living cost dekat Shah Alam pun tak indah macam bangi. Bangi 700 dah boleh dapat rumah tengah2 bandar. Here in Shah Alam, 700 will place you area Padang Jawa sana bersama timuran berjiran bersama, berhidup besama.


I wish I can have my own little corner nanti. Di mana boleh baring tak payah susah-susah susahkan housemate nak lalu dan susah-susah nak tolak katil nak baring.


Berangan sudah, nak buat decision sendiri payah, kita tunggu sahaje la. Biar mereka selesaikan, setidaknya saya dah berusaha cari rumah. =)






6 comments:

Khairieah said...

semoga berjaya.. sy faham jg ni perasaan. ko mau tinggal di studio apartment ka ni iena?

Iena Ruaina said...

tula :(
iiii, dkt ka tu dgn uitm? sy msge ko nanti laa ;)

Anonymous said...

Susah2 beli je rumah sendiri, x pyh share2. Hehe

Lina said...

dulu aku masa student slalu dan tersangatla nda bengam dgn kwn serumah, mcm2 nda kena, siap ada yg pndai bw balik boyfriend, pastu boyfriend aku, (yg skg laki aku) ckp, bgs ko mnyewa rumah sndiri, musim tuh apartment dua bilik br 400, dia ckp, duit sewa ko skg nih, aku tambahkan, (mksudnya rm200 sewa bilik ku selalu, dia tambahkan rm200) hahaha..

since tuh aku suda biasa tinggal sendiri, dancing2 dgn kucing sendiri, parents dtg pun senang..hehe..by the way good luck!

Iena Ruaina said...

dear anonymous,

brilliant idea.. terima kasih =)

Iena Ruaina said...

Dear Lina,

itula.. kadang-kadang itula masalah kalau beramai-ramai sewa dalam satu rumah. tapi housemates sy semua baik-baik, ada some points jak nda bole sama2..

sioknya dulu BF kini dah Laki =) And bestnya dapat BF a.k.a husband yang generous mcm tu.. semoga bahagia kalian semua ;)

big thanks =))