Wednesday, August 22, 2012

Ramadhan and Syawal

Serious dah lama since my last update. Haven't got any idea what should i murmuring here :p So my short sem was really killing me slowly. Quizess was twice harder. Dying -.- Ramadhan sudah habis. Syawal sudah tiba. This is my short update about my previous Ramadhan.


First of all, I came back to Shah Alam 2nd of Ramadhan. and keep on menipu dan terus menipu  IHM about my exact location. You noe how hard for me to menipu waktu berbuka puasa dan bersahur. So really hard! Since saya tipu ambil short sem di Uitm Sabah instead of aku bershort sem di Faculty BM Shah Alam :p  And I wake him up sharp 5am perfect time for me bangkit sahur actually..but for him, dia ingat saya sudah kenyang bersahur. Bayangkan Sabah buka awal. Semenanjung buka lewat. If you noe what I mean. Penipuan berlangsung selama seminggu. Thanks to those yang mana terlibat dengan prank itu. Sungguh gembira melihat orang suka prank orang tercenggang depan mata ;) cerita prank biar tersimpan dalam kenangan =))

Sehari selepas prank. Murni!

Iphone kau, Ipong ku jua.
Sabrina, watak hebat semasa Prank.
Lepas tau kita ada kat Shah Alam. Hari2 cari kite eh?

The initial I, if you still curious who is IHM

Tepung pelita sekitar Shah Alam adalah yang terbaik. Teringat kisah tepung pelita puasa tahun lepas. :p Ada orang tu tinggal kat Bangi bazar putra tak pernah pergi. Saya datang baru tertunai hajat nak pergi. Kesian.

Domino delivery malas bazar makan di rumah.
Burger bakar next to Unisel s.a

Ini je koleksi 'instagram'  yang saya ada. Berpuasa sambil Short Sem kadang menambahkan lagi kepenatan. Entah kenapa. Mungkin kurang bijak menggunakan masa dengan indah =) Alhamdulillah. Ramadhan kali ini, masih berkesempatan. InsyaAllah jumpa lagi.

Syawal pula tiba,

Raya pertama. =)
I sent this pic to IHM. The first compliment made me smile.
the second one made me wanna baling periuk sampai melaka sana.
"First time nampak U lagi tinggi dari orang lain"

tsk tsk telan kuih raya tanpa henti.
Kononnya warna tema kau dan aku :p

Kau tau tak berada di Tanah Malaya waktu sedang berpuasa dan bakal kembali ke Borneo menyebabkan saya usung sama serunding dan kuihs yang dikirim. Tsk tsk. Tapi gembira semua orang suka makan. Dan kuih pula semua IHM beli kan. Seronok? Harus. Isi balang kuih sambil bbm sambil makan. Lalalalalala

Misi Jalan Tar tidak dilupakan. sakit kaki tak usah nak khabar. Dah sampai tahap tak rasa tapak kaki pun ada. Sadis sungguh sedih.

Raya kurang meriah. Saya sempat beraya sebuah rumah sahaja. Beli tiket mahal-mahal itu sahaja yang saya mampu buat raya kali ni. Ayah pula kembali ke Kedah raya ke Dua. Raya ke empat sudah kembali ke Sabah. Begitu la raya kali ni.

Ini pula agenda hari ini.

Desa Cattle =)

The omputih dalam family.


Best cousins in the world.

This is one Malaysia.
Muka Cina. Muka India. Muka Malay.

iye ke?
Last but not least.

Salam Aidilfitri.
tak proper betul... ade ke wish Aidilfitri pakai baju macam tu?


ok.. again.


Salam Aidilfitri,

iena. LOVES!

Untung ada  bestfriend tapi boyfriend kite ;)




2 comments:

Elie Lily said...

Ahai.. kita ni asik sama je sayang.. Elie pun baju raya warna biru! Macam berjanji tau! hehe

btw. Salam Lebaran Iena! Maaf Zahir dan BatinQ <3

Iena Ruaina said...

Kita ada instinct jarak jauh ni elie =))

Salam Aidilfitri elie dear =)) Maaf zahir dan batin juga ;)

LOVES!