Happy Mother's day =)
Ok, kamu akan nampak iklan ini di mana-mana. Tengok Tv nak nak TV3 tu sure ada cerita berulang mother's day for previous years punya. Common thing. Saya ke PKNS baju kurung banyak sale sempena hari ibu. Semua nya tentang ibu this few days. So when i was scrolling down baca tweet org.. I was impressed with one tweet.
'Eh, hari ibu haram di sambut?'
'Setiap hari hari ibu.........' you know apa yang patut disambung.
So here, saya tak nafikan mungkin ada lagi kisah di sebalik sambutan hari hari di dunia ini yang sejarah nya adalah sesuatu yang negative.. Banyak orang yang ambil remeh hal-hal disebalik dan gemar tak buat kaji selidik sebab kurangnya masa terluang. Saya juga begitu. Kerja student bukan setakat belajar sahaja.Cuci kain lipat kain cuci cadar susun baju kemas locker ganti palstik dalam tong sampah sendiri semua pelajar kena buat. Jadi no more ayat 'alaaa, student kerja dia belajar sahaja.' ok.
Berbalik pada bebelan saya sebelum ini, yeap.. setiap hari hari Ibu. Setiap hari ada bayi baru lahir dalam dunia. Setiap detik ada perngorbanan ibu yang kita sendiri tak sanggup nak lakukan. Tapi Ibu sanggup.
Iya, setiap hari hari ini. Tapi bilamana Ibu terpandang iklan-iklan di TV tapi anak dia sendiri tak wish dia hari ibu rasa tak ke sedih dia? Kita ada 365 hari dalam setahun. Setiap hari hari Mak, Ibu, Umi, Mummy =) Tapi belum tentu dalam 365 hari tu kamu akan terfikir dan terlintas eh.. Nak wish mak mother's day la melainkan kamu terlihat iklan-iklan sebagai tanda mengingatkan kamu. So for me, biar niat kita betul.
Saya wish mother's day dekat Mak saya sebab saya tak nak mak rasa sedih tgk Tv petang tadi dengan Ayah tapi anak dia tak wish langsung mother's day dekat Mak. Niat saya cuma nak mak rasa gembira, bila dia tengok iklan kat mana-mana dia ingat. Anak aku dah wish. At least setahun sekali wish ok dah dari cakap hari-hari hari ibu tapi nak say I love you mak lagi susah dari nak mengaku sayang awek/pakwe sendiri. what the?
So Selamat Hari Ibu mak, next week kakak konvo mak beli tak kakak bunga? tanak la bunga. nanti layu. Nak teddy. Bole mak? and Ayah, terima kasih khawin dengan Mak yang awesome dan generous =) I love you Mak Ayah. Next week kita dating! yeah.
| Mak bukan posing, mak mana suka posing2. |
Dear grandpa and grandma,
Terima kasih sebab bawa mak adik beradik masuk Islam many years ago. Mak saya belajar solat sendiri sahaja. Kuat betul mak. Anak dia ni solat mak ajar pun kadang-kadang solat hujung waktu. kadang-kadang lagi teruk ada lubang-lubang lagi 5 waktu tu. Ish!
Nanti siapa pula jejaka wish kita hari ibu sebab lahirkan zuriat dia kat Dunia? Kita tunggu dan lihat.
bukan gatal. banyak pahala jadi Ibu.
1 comment:
hapy mother day untuk mak ina jugak... hehehe..
wah konvo ea .. hapy convo dear! selamat bergembira.. hehehe.. !!!
Post a Comment