Monday, December 29, 2008

salam maal hijrah

ya kita sebgai org islam bertuah sebab ada dua kali new year, so sambutla dengan benda2 berpaedah...hurm,kemarin aku tengok siaran langsung solat kat majid mau sambut maal hijrah...hurm hati aku tertarik untuk berada di sana suatu ketika nanti..*mybe bersama dengan si dia yang di sayangi sebab boleh mau wat azam secara lebih kepada islam punya style..jangan do asyek mau tingu tu fireworks jak tiap2 tahun..di masjid pas semayang +semayang sunat smua lagi lebih tenang kan?huhu...aku berharap ianya jadi kenyataan..wah rasa lebih tenang...aku berazam untuk lebih menjadi lebih matang,mau loss weight (haha) betul sudah janji sama eysa..mau saving duit sebaik mungkin...pernah di ajar untuk berbelanja cuma rm70 seminggu teda lebih teda kurang..sangat banyak boleh di save kalau begini...dan akan kaya pada hujung sem..haha..hurm mau lebih fokus dengan study dan rajin ke library..hoho...
hurm..
*******************************************************
my kazen sudah masuk sekolah menengah seawal budak len masuk skul..cian juga la..
beberapa perkara lucu tentang dia :
  1. mak,amar dah cuci baju..mak rase2 brape jam amar nak tunggu baju ni kering?(apa dia pikir bibik dia di rumah tunggu kain kering depan jemuran?sungguh teda kerja.
  2. mak baju amar yang kaler putih dah tukar warna sebab air tak bersih...(beberapa jam kemudian cekgu derang g beli mesin basuh khas untuk baju kaler putih dan water filter..)
  3. mak, tempat makan kotor bau busuk..ada kucing..(spa suruh ngko makan je taw,kazen aku neyh mak dia yang urus semua termasuk la gaul nasi untuk di makan..)

jadi rasa in lo kamu belajar erti idup sudah cam kami yang 5 tahun d ostel, aku belum + plkn dan belajar kat sini..

p/s terkenang akan bau busuk dewan makan d sekolah lama aku dulu..time form 1..sangat meloyakan...aku seingat aku sekali jak p makan petang..(sebelum berpindah ke sekolah baru..)

hahahahaha..hostel memang menyeronokan..untuk budak yang sangat manja memang menjengkelkan bagi mereka..huhu...

huhu kecian si yna sana ostel seorang diri..aku mendelaykan lagi ketibaan aku d gmi..hahaha...

2 comments:

Fadhilah said...

hei..jan la ko mimpi dpt spend rm70 for a week.ko taw ari tu ke aku ke sungei wang budget2 maw spend 50 jak ba ko taw end up rm 177 aah..teruk tul.

Iena Ruaina said...

c boy be yang ajar tu...ngak kalau pandai control nafsu mau beli belah bulih pakai beh...tapi paham2 jalah pempuan