Sunday, April 29, 2012

Mid term break ;)

22nd April. I was so lazy tahap gila-gila since twas my time of 'middle of the month' punya perasaan. Bangun pagi dah mula malas-malas. Done packing, lepas tu mula la merewang-reweng tengok syiling bosan. Sambil texting with IHM.. Plan changed, I was supposed naik train ke Bangi sebab tak nak susahkan encik IHM la kononnya terpaksa datang Shah Alam lagi hantar 50mm. Nampaknya permintaan nak pinjam 50mm musnah begitu sahaja disebabkan kemalasan naik train ke Bangi. and saya tak reti naik taxy ke mana-mana lagi setakat ini.  So i just walking around my room. Tengok cermin 5 kali, jalan2 sambil laptop pasang lagu.

Afternoon. Belum mandi lagi iena yang gemok ni. IHM said u better pg siap la skrg. I said what for, sy gerak KL central 6pm kot. He replied me 'because someone is coming to you..' ouh my, guilty! Tula kau iena, suka menyusahkan orang!

Masalah 50mm selesai di situ. 50mm sudah ada, yeay yeah. Mie was with him on that day. We went out for lunch together at Pak Ali. Fav place at the moment :p So problem seterusnya. Since sekarang UiTM sedang cuti mid term. Agak sukar saya melihat bus masuk ke dalam U. *poyo padahal ada! IHM asked me nak gerak KL central cemana? i just wink wink and smile. With no kesian on me he said, see..cane mau percaya you travel begini? 

Among IHM and his friends. They really love to have last minute punya plan. I said to them I'll follow them sampai Bangi then I'll go KL central by my own. Mie yang sedang menikmati nasi ayam lemon tak pandang dunia menelaah nasi menggunakan garfu dan sudu seraya berkata. Baik direct hantar KL central terus. Aku senyum! hahaha. So Syaz yang berada di Cheras a.k.a awek Mie seraya di msge mengatakan jom dating. Dengan pantas mungkin Syaz bersiap. =) Ambik Syaz di rumah sejurus tiba di KL.

So we went to TS berjalan menghabiskan masa. Sewaktu saya bergegas ambil barang dari kolej dan sumbat  ke dalam slk IHM. Both of them buat briefing checklist. Aku duduk kat belakang dengan yakin menjawap dah dah dah di setiap barang yang mereka utarakan. Bilamana Mie tanya memory card ada bawa? aku sengih berlari ke bonet kereta cek camera. Siot, MMC tinggal atas. Lift ada, tapi sila highlite saya memang berada di tahap kemalasan tahap dewa babun. IHM ckp, kita pg low yat beli baru. Coincidentally IHM need new mmc ;) 

I'm afraid one day I will forget this little tiny great things that happen in my life. So i share everything here =) If you feel bored now, feel free to click X on ur right side eh?

I was in KL central around 6 something. Ouh, if you are wondering why I should be in KL central by 6, that was because. I'm leaving to Langkawi , 9.20pm 22 April 2012 :)

Thanks for your time accompany me waiting for my cousin to arrive dear IHM. When you handed me 50mm with your whitey tablet I was so touched. You believe me to take care of those things. And thanks sebab rajin patah balik ke kereta bilamana menyedari Jacket tertinggal di kereta. That jacket really keep me warm inside train and bus. *you know why :p

so the journey begins,

Depart 9.20pm sampai Arau 1.10pm keesokan hari nya. Kira la berapa jam aku gila dalam train. Phone sudah habis bat. Sedih betul Train rosak dipertengahan jalan. Bayangkan macam ikan masin kepanasan nda da air cond. Stuck di Ipoh for almost 3 hours. Tix ktm dari KL central ke Arau dalam 50 something maybe. Forgot already.


Kegembiraan first time naik train untuk jangka masa yang lama!
spot bantal busuk kaler biru. :p 
Tix ferry dari Kuala Perlis ke Langkawi Rm18 kalau tak silap. =)) Glad iena ni tak muntah :p

driving myvi auto di sana :) 

Balik hotel mandi dan makan :) eh dan withdraw.

This 3D2N punya perjalanan. Kami stay hotel tanjung Malie. Bole la tahan. Selesa untuk balik dan tidur. Harga rm85 per night. :)

Dataran Lang :)

Setelah selesai makan tengahari dan berjalan. Kami meneruskan perjalanan cari makan lagi :p

makan malam pula :)
Bak kata abang yang wat sewa kereta tu cakap, Langkawi ni tak kan sesat punya la. Pusing2 kat situ gak. paling2 sesat pun adik dah terjun laut dah. hahahaah! and btw. sewa kereta myvi auto rm70 per day. Kalau kat Bangi kau baru bole sewa Kancil manual ok dengan Rm70 tu. Ya ya ya i know. Langkawi kereta dia murah. Ok.

Keesokkan harinya, janji untuk snorkelling. Janji 8.15 kami kena jemput di hotel. Tapi! Tapi! 7.45 baru bangun. mandi macam orang gila. Disebabkan tiada kemanjaan di situ. Terpaksa drive ke Jetty dengan laju tapi selamat. Selamat tiba di Jetty nasib baik nda kena kasi tinggal. =) Snorkelling dekat Pulau Payar. RM100 package makan dan snorkelling sampai hitam nda kisah. *jangan pertikaikan tak solat subuh lettew, coincidentally seterusnya. Semua ABC serentak. 



selamat tiba :)

shark vegetarian :p

Nice!
Saya berpeluang terapung pada kedalamana lebih 12 kaki di tengah laut. *tak tengah mana pun tapi itu adalah kegembiraan yang sangat gembira =) Waktu dalam air tengok ikan hati tak habis-habis berkata SubahanAllah. Besar sungguh kuasa Allah.


On the way untuk kembali, kami diberi peluang naik atas ferry.  diberi peluang bawa ferry tu lagi =)) sungguh gembira rasa di hati.

Sun glasses Ray Ban milik IHM dijaga baik oleh iena :)
Lepas snorkelling, singgah makam mahsuri pula. I was there 21 years ago. Baru berusia 8 bulan waktu di bawa berjalan ke sana :) Dan arwah Tok Wan masih ada pada ketika itu. 

Pak Cik yang ceritakan Sejarah Mahsuri dari awal sampai habis. We were the last visitors on that day :)

Lepas tu kita duduk tepi Pantai Cenang =) I love Pantai. Duduk tengok sunset ;)



Makan malam selepas snorkelling and malam beli chocolate :)

Hari terakhir di Langkawi. Naik ferry ke Kuala Kedah dan dijemput oleh kawan Eva ;) Sementara tunggu ferry. Bersarapan sebentar di KFC. :)

Sampai Kuala Kedah. jalan2 ke Muzium Padi di Kedah. dan Petrosains kedah. Haha.. so kanak-kanak ribena =)) 


Selepas jalan sebentar dan berasa lapar. Perjalanan di teruskan Makan di Alor Setar :p


Main paku.

Dan heading Penang lepas kenyang :)) makan laksa tepi pantai. Sungguh gembira.

Penang :)
dan singgah sebentar rumah kawan :)
mak dia masak nasi ayam sedap!!
Tepat jam 12 malam 26 April. Naik bus dari Sungai Petani ke Shah Alam. Alhamdulillah. Selamat tiba. Eva and Zai jeles dengan jacket dan bantal yang dibekalkan bersama oleh IHM kepada saya. Tidur lena dalam bus :) Sampai Shah Alam turun bas mcam Zombie. Peduli apa aku.

This short trip was really great to me. Disebabkan kami bertiga orang Borneo. tak pernah lagi ke Langkawi. Jadi perjalanan agak over budget dan kurang teratur. Tapi ianya perfect sahaja bagi saya =)) Kalau trip semua perempuan, for sure trip itu akan diistilahkan trip budget tapi bila calculate balik dah over budget. Sebab perempuan ni suka beli-beli compare dengan lelaki. So kalau you are planning nak pg berjalan-jalan, suruh mastermind dia lelaki. Manatau budget betul2 fixed dan lagi save :) Kami agak berani di situ travel semua perempuan. Ya, agak berani.


thanks Langkawi :)

kira berapa kali aku overload benda masuk dalam perut. so where next? Singapore eh? Saya semakin cemerlang dengan baju yang hendak dibawa untuk pergi bejalan-jalan. Semua baju yang dibawa semua guna. takda yang tak guna.

Jalan-jalan guna kasut baru itu gembira! Sekian. =) failed la wat entry pasal perjalanan ni.

6 comments:

ANA said...

nice! glad dat u're having fun n doing great over there, darling!

Iena Ruaina said...

Thanks darla. =)

Aziz Syaidahtul said...

yuuu, kmu hanya 5minit dr kolej sa d kg wai dr jeti kp!! sa mau marah sbb x kena roger.. beh ehm tiba2.. ni pn sweet escape kn. hr tu kmi pn 1st tym p langkawi n ya, x t'atur... tp that what make trip so fun~ hehe

Nur Farah said...

sape ilm ihm.. u tak bgi name penuh pun.. hehehe.. n waaa sangat ebst tengok your trip.. jelous.. !!!


btw i miss you.. :))

Iena Ruaina said...

Syaidahtul.

aiya! totally sngt2 terlupa..biasa la kalau plan drastik ni..adeh adeh..haha... mari kita sweet escape laaa ramai2..

Iena Ruaina said...

Farah,

seseorang yang masih belum dapat ditulis nama nya dengan penuh :p hahaha.. thanks dear..

ouh i miss you too darla :)