Was having lunch, and I saw a letter with my name on it. Ignored, I'll read it later on.
What the, I was kinda upset with the letter. Still got bill for my broandband's account yg hilang few months ago? Hey, I already made a call for termination. Here's the story.
My broadband was missing somewhere around college. I can't remember where, was misplaced or dropped from my bag I don't know laa kan. But I'm kinda feel 'ergh, whatever la BB, hilang la kau.' glad my pendrive tak hilang sekali, byk data assignment sumpah kena marah kalau hilang. I went back home, called 1111. Terminate terus. Yes, saya tahu beza TERMINATED and CALL BARRED.
So, after I made the sesi gayut dan beramah mesra la sangat dengan orang 1111 tu, saya took a nap. sebab da settle la I pikir. Case tanak orang lain jumpa BB aku bole pula dia online suka hati dengan tahap kelajuan rm98 per month. Kira busuk hati tanak dia goyang kaki online, aku goyang kening kena bayar la.
Lepas aku dah tak boleh hidup kalau tak buat sebarang connection dengan kelajuan broabband yang kadang2 macam beruk tu, aku mengambil keputusan pergi ke celcom centre, Ya I know, the nearest CC dkt Bangi is somewhere around kajang. Tapi aku tak pergi kajang tau, aku pergi kat bangi. ntah tu blue cube je la kot.Sebab nak beli BB je kot.. ok2, bukan blackberry. broadband. Ala, dulu aku beli BB kat warta elok je.
Pastu aku dengan muka sedih cite la kat akak tu BB hilang nak beli baru bla bla bla bla. Akak tu check record BB aku, dia kata alaa dik. napa terminate, kalau tak terminate bole beli sim baru dengan harga rm5, pastu beli broandband rm 100. mulanya aku setuju, tapi bila dia terangkan ada lagi rm100 yang aku confuse dtg dari mana aku ckp, takpe la kak. nanti jela. Sebab aku ingat BB kat warta aku beli dulu baru rm1++ tak lebih rm150. kalau nak cakap rm100 tu 1st month punya bill aku pelik jap, sebab aku dah confuse byk benda!! Keyakinan lagi bertambah bila akak tu sendiri check dan account da terminate da..
*pastu sekarang aku terpikir, akak tu saja pancing supaya aku beli sim baru, broadband baru waktu tu juga kot..yela, nanti commission naik. dapat jual sim byk2.
*pastu sekarang aku terpikir, akak tu saja pancing supaya aku beli sim baru, broadband baru waktu tu juga kot..yela, nanti commission naik. dapat jual sim byk2.
So masalah sekarang ni kan, kenapa orang careline ni aku kathe aku sebenarnya tak terminate broadband. aku punya intention dulu nak terminate, paham tak? terminate. aku call nak terminate, kenapa perlu awok pergi wat sekatan je??!! aku nak mangga, aku sepak kau bagi aku apple.
sekarang tidak memasal saya kena bayar rm299.85! bukan sikit kot, dah sama nilai dengan bag CR yang aku dok usha tu dah. ape tak sedih mcmni. Aku dah clear kan da bayaran BB utk bulan tu. So terminate tanpa sebarang hutang.
sebagai seorang customer yang aku tau aku takda pilihan lain kena bayar juga aku sedih begini. lain kali please make things clear no matter you're talking in front of me, through the phone call or anything. bukan susah nak bagitau. kecewa aku tau.
and, tadi orang careline ckp, kami bagi offer 50% off nak bayar bill. sukalah aku, kalau 50% jimat duit aku nak bayar. mula aku setuju, tapi sebagai orang yang dah banyak kali kena aku tanya, when will i get the new bill? pastu orng tu ckp bulan 12. dah lagi lega. tapi bila aku ckp, so i will pay 100 sumthing la after 50% ni, the amount due is rm300.....
after cik renew sim, beli broadband baru for rm100 kami akan charge cik rm5 for next account and 50% tu untuk 1ST MONTH bb cik, cik bole guna num account yang lama. cett! nasib baik aku tak setuju. kalau tak dah berganda rm 350 bill aku. pandai kan tektik nak pancing customer bagi senang hati 50% discount la sangat! tapi tak inform 50% tu utk apa.
Marah aku sampai takat ni jela, bayar tetap bayar. sabar hanya bersabar. sudah la celcom, kalau setakat orng ckp best dapat free call 7 hari waktu bday pun bukan aku kesah pun. aku bukannya guna. sudah la kau berkhidmat. kalau tengah orang call pun bole putus, baik aku beralih kepada Maxis atau Digi.
Saya tidak bermaksud untuk meracuni minda anda yang sedang berfikir nak guna BB apa setelah berukband yang sedang digunapakai ala2 beruk tersangkut di celah dahan pokok.
Serious sakit hati. Kalau ada benda jahat jadi today, cakap Jahat mcm celcom k? on behalf saya sedang sedih. sob5.
Dear friends,
nanti saya msge anda number baru saya :) semoga dengan adanya nombor baru lenyaplah benda yang lama. sekian terima kasih.
Ok, saya goyang kening bayar rm299.85 =)
Maxis ke Digi..Digi ke Maxis.

No comments:
Post a Comment