Monday, February 21, 2011

Tagging Picta.

Daripada byk2 gambar yang di tag ntah hape2 kat Fb tu..this one ja yang i like =) hehehehe
Mari kita merungkai kebenaran Rahsia lahir pada bulan Julai...;)

1) Banyak berahsia dan sukar dimengerti terutamanya lelaki.
-ok, saya memang suka berahsia and according to Jojo, he can't understand me :p so..bukan lelaki ja sukar dimengerti..me too..eh..trip Bella pula, Edward na bole baca her mind kan tu..lalalalalalal..

2) Tidak suka menyusahkan orang lain, tapi tidak marah apabila disusahkan.
-yang ni pula..hurm, ok..sy suka tlg org..and memang btl tak suka susahkan org...lalalalalalalalal..

3)Emosi sangat dalam tapi mudah terluka hatinya.
-Tett!! ok, kita mainkan lagu jiwang 80'an...er er..kinda betul, sebab saya cepat touch..even when someone that i love ckp..i'm here for you pun suda bikin hati ku girang...tpi bila kena mcm salah cakap sket..naa, mula la tu mau touching juga...~~

4)Mudah memaafkan tetapi sukar melupakan.
-berpegang kepada kata2 "Forgive ur enemy but not their names"? hahaha..ya la ba...for sure la nda senang2 mau kasi lupa kan...tapi dalam otak saya , nda da pula musuh saya, saya rasa...hahahaha

5)Membimbing cara fizikal dan mental
-to guide someone that i love, i do it by my own style and i will try my best..ehehehehe :p

6)Sangat peka,mengambil berat, dan mengasihi serta penyayang.
-peka? ouh saya..hahaha..harusla..baru la hidup ni rasa bahagia..ya saya mengambil berat akan orang lain..kalau musim cuti akan ku msge teman2 apa khabar mereka di rumah masing2..saya memang penyayang pun...

7)Layanan yang serupa terhadap semua orang.
-kalau artis dtg ruma, tetap i bagi air sirap ma biskut hup seng..kalau ada bloggers hebat2 tetap aku baca blog teman2 yang hebat..nda aku kesah mau follow blog mereka2 yang hebat..lalalalalalala

8)Suka menilai orang lain melalui pemerhatian.
-first impression never come twice, therefore kalau 1st time nmpk 1st impression kamu mesti akan kamu ingat sampai bila2..tp im not a judgemental person ba..

9)Suka mengenang peristiwa atau kawan lama.
-kalau mengenang yang indah2 tu nda pa juga..ni yang kisah silam habis ku kurik kalau tengah sedih..memang emo la...pastu tebawa2 untuk present time..past time past la ba kan...apa la ko ni iena.

10)Suka tunggu kawan, tapi tak cari kawan.
-nu di kemeyen ni statement eii? adakah maksud saya nda add urg d fb tp tunggu urg add saya???

11)MUDAH GEMUK KALAU TAK KAWAL DIET.
-ni paling menang...patutla~~~~~

12)Mudah terluka tapi lambat pulih.
-yang ni i nak senyum2 jela..ngee ngee ngee :p ngam la tu..sekali aku benci benci benar aku ma kamu...sebab jangan cari pasal..nnti aku bikin pasal..senang ja..

13)Terlalu mengambil berat.
-iiii minta maaf la ba kalau saya jadi penimbang berat..sebab suka sangat ambil berat..bukan apa..saya sayang ba...tu pasal ayat take care ayat gam uhu saya...sebab melekat suda ni..

14)Rajin dalam membuat kerja.
-iiiii rajin ba...mungkin untuk golongan mereka yang sama2 lahir d bulan July ni, tapi bukan saya..sebab saya rajin ada masa...pastu telebih rajin..tapi saya rajin wat mind map..*tibe!

15)Sangat suka didampingi.
-yeahha!!macam kena sayang sepanjang masa..sapa tak suka..loike loike...tp bukan damping malam okeyh!

16)Agak pendiam kecuali diransang.
-Kebenaran.kalau mahu saya banyak bercakap...tinggal dengan saya sebulan, lepas tu mesti kamu suru saya berhenti bercakap.

17)Ada harga dan maruah diri.
-kalau mak ayah bagi kepercayaan study jauh dari mereka, hargaila...sebab tu mak selalu pesan..'jaga diri, jaga maruah' so...pg mana2 mesti ingat tu benda..tak rugi, untung di masa akan datang

18)Mudah dipujuk dan bercakap lurus.
-Bagi je saya ice cream, pastu bila saya bercakap saya pegang pembaris..baru lurus ;)..bukan saya kuat merajuk ka??

19)Sangat menjaga hati orang lain
-semestinya anda dan maggi, bila ada yang tak suka saya...saya akan tak senang duduk..tapi kalau tak suka saya sebab ikut musim peredaran mood anda..pergi jalan bersama angin mood anda..saya ada banyak benda lagi yang nak difikirkan..I am not in this world to live up to your expectations.

20)Sangat peramah
-kalau saya lepak kat airport sorang2 saya lebih prefer bercerita dengan warga tua..sebab mereka best nak bercerita..flight terakhir saya dari Kedah ke KL, waktu tu saya bercerita dengan sorang mak cik yang tengah tunggu flight anak di ke KK...best apa cerita dengan warga tua...bila nak boarding da, saya minta diri then salam dia..tersenyum2 dia..kan tenang bikin orang tua tersenyum =)

21)Berjiwa sentimental
-i tak main la dengar lagu rock2 ni...ah tibe lagi..harusla..sebab saya suka lepak tepi pantai...sentimental gitu...lalalalalalala..

22)Jarang berdendam
-ok, my friend ask me..bole tak dia nak revenge dgn someone who broke his heart and torn into pieces..then saya cakap..revenge just make ur life more suffer..just pray for her happiness and one day you will be happy too...betul cakap saya, tak baik berdendam..sebab nanti kamu yang sakit hati sendiri bila orang yang kamu tak suka tu sentiasa di pelihara dengan baik.

23)Tidak suka benda remeh temeh
-ok, some of my friends suka stalk page budak2 hot kat kolej..ouh my..ada aku kesah dengan budak2 hot di kolej...they burnt out tu kerusi di cafe ada la...i don't really care about their existence la...remeh temeh kan?byk lagi benda remeh temeh yang sy rasa sngt2 la seriously nda perlu di ambil peduli tapi jadi headline bagi certain person....lol!

24)Tinggi daya simpati.
-kawan2 saya suka perli saya bila saya terpandang mereka yang dalam kesusahan melakukan kerja2 berat untuk menampung kehidupan...'aaa..iena da mule da..start touching da'

25)Pemerhatian yang tajam.
-saya pakai spek ok..hahahaha...er, tak tau nak komen mcmana...er no comment..hahaha :p

26)Mudah dan rajin belajar.
-Amin..doakan la saya semakin mudah dan semakin rajin belajar.

27)Suka Muhasabah diri.
-Perlu untuk menilai diri sendiri..saya suka berfikir..and sometimes terlebih fikir..bermuhasabah diri untuk kepentingan tertentu.

28)Btw, saya lahir 28 July 1990- Suka mendiamkan diri.
-Ok, mendiamkan diri..kalau saya sedang di marahi..i choose to keep silent..haha..smpai yang mau marah2 tu tediam..lalalalalala :p..and kalau dalam kereta...saya suka diam..pendiam ba saya ni ;)

29)Suka duduk dirumah.
-adakah??hurm..mungkin..hihi

30)Tidak agresif kecuali terpaksa
-i kan ayu...uwekkkk~

31)Lemah dari segi kesihatan perut.
-hah! betul..saya selalu mengalami masalah sakit perut..may pun pelik..saya lagi pelik...smpai kadang2 terduduk2 tahan sakit perut..hurm..

32)Minta disayangi
-sapa tak nak kena sayang kan? best la kena sayang =) hihihi..


Kepada mereka yang lahir Bulan July yang baca entry ini..heheh..mesti kamu cakap..betul2 sambil tersengih2...jangan la anggap entry ni macam masuk dalam bakul pastu sendiri angkat ye..manatau gf/bf kamu lahir bulan 7..sape tahu kan ;)

2 comments:

Nur Farah said...

hehehehe... concluisonnya semua tepat ke tidak???

fara nyer 90% tepat..dan conclusionnya hanya benda ni yang boleh diguna pakai kat fb tu dari berjuta juta kuiz hampeh yang dia buat.. hehehe...

Iena Ruaina said...

bole la..dlm 95% betul..hehehe..;)benda ni je yang bole diguna pakai kat fb tu kan =)