Nonsense, ini bukan iklan Milo.Ingat tak iklan Milo yang dak pempuan tu siap duduk2 atas bag dia sebab dah padat?then tertinggal kasut tak masuk lagi...hahahah..ok2
Do you love holiday?I love holiday, especially with tones of activities. Yeah, it can help you from saying "Damn bored Holiday". So, every times when it comes to packing, I was horrible in a big trouble, I love travel with lotsa outfits and etc (if u're girl, then u noe). I need to bring my eyeliner, compact power, lotion, perfume and anything else even i bring my nail cutter together with me inside my MakNyai's bag. This mean, i need 3 bags all together every time I'm going back to Sabah or even have a nice short weekend at Mak Ngah's.
So, let me help you with the padat maksima thingy. The key to the one-bag holiday is to make the best use of the space available in your bag. Did you fold your cloths nicely? Rolling clothes are highly recommended to save space =) I do rolled my cloths.
Before rushing off to pack your bag, it pays to consider a few simple questions that will guide you packing and help you scale your luggage down to a single bag.
-where will you be going? :*packing for cold climate destination is different from packing for a warm one.
So, Ranau is one of the cold climate place, but it doesn't mean you need 4-5 sweater to keep you warm..Ala kalau saya balik Ranau pun bukan nya kesah bawa sweater ka tidak, saya lebih kisah..Ish, nnti dalam kapal mesti sejuk, check Flight pukul berapa, then kalau malam bawa la sweater..kalau siang..Minta saja pada ada pramugara kita =) saya adalah insan yang mudah kesejukan. Hurm.
jadi, kalau hendak ke Ranau tu, tak payah la sibuk sngt mengalahkan org nak ke London nak menikmati salji ye...tak yah la sibuk2 nak bwa sweater dari kulit rimau bagai tu..tapi, kalau kita ke padang pasir...err, nnti saya smpai sana sy cakap apa yang diperlukan yeee...:p
-How many days you will be there?-aha! even for short holiday, I'll bring my cloths as many as i can, selagi bole sumbat..selagi tu kita masukkan..huhu..this was really bad, much bad kalau ada setengah dari baju yang di bawa tak digunakan..So, here..mari kita manage baju kita bagus2.. Kalau cuti tu 4 minggu a.k.a 1 bulan..Memadai la bawa 3 jeans, T-shirt 5, baju cantek2 5 baju kurung 3..kan3?(mcm la kat rumah xda baju yang ditinggalkan..) Hey, jangan tak nak bawa baju kurung..saya selalu kena..bila org sibuk buat kenduri..tak dapat pergi sebab tak da baju kurung..pastu terbayang2 baju kurung yang di tinggalkan..Under-ware..haha, tipu la kau kalau tak simpan stock di rumah mak engkau...Pastu kasut, bawa sandal dengan selipar sudeh...Jangan lupa bawa bag plastik. yes u'll need this sometimes.
![]() |
| Thanks encik Google =) Hah, ini adalah cara2 untuk menyusun barang2 ye adik2...kasi sumbat sama dia.. |
![]() |
| Terima Kasih Puan Google, Memberi idea kepada bagaimana nak sumbat bag Maknyai..=) |
Conclusion, GET ORGANISED =)tak kesah la gi memane pun..rolling je ur cloths tu..senang, nak2 kamu tu pempuan...jadi pempuan kena rajin tau..=)
You know what? There some everyday items inexplicably banned by popular holiday destinations. Ada juga ke?eehhhh, jangan kau..kalau ko pg melancong kat rumah i, u bawa potpuri i kasi u tido luar..tapi this one basically utk popular destinations jela yee.
![]() |
| PANADOL |
![]() |
| VICKS |
Having a bad cold, leave your Vicks at home if you are going to Japan. Ouh no, if you are going to Ranau..Its legally =) lalalalalalaal
![]() |
| DOLLS |
So, i hope i help you lil bit. I read this article from a book, and I can't remember whatsername..Remember, to get organised, that is the smart way for your holiday. Have great holiday all, cuti CNY kan da dekat =)
Love,
iena





No comments:
Post a Comment