Ouh, after I've been dreaming to have my own DSLR camera for an ages, my mum promised me to buy it for me.Maybe for my 21's birthday =) By this time, still make any decision yet. Nak Canon ke nak Nikon..Doing survey utk byk kali suda..asked my friend yang baru beli Nikon D3100, and he said, his baby sngt2 lah puas hati..huhu!
Yesterday, i went to Center Point, tnya Nikon D3100 kat sana baru rm2000 and Canon Eos 500D rm2400..since belum wat sebarang keputusan yang nak ketuk tukul mengatakan muktamad..tunda lagi bila nak beli..ish! itu je yang saya mampu nak guna,taknak sebok2 demand mahal2..
setelah mengambil kira sensitivity ISO , mp, harga, kepala makin pening!wargh~~~~ my bro asked his closed fren yang gila camera..semua suh beli Canon..ouh kenapa? and my frens ckp beli nikon..kang aku beli adidas kan..sah2 takda..huh!
along ckp beli Canon..and let be Canon's girl..huhuhuhu...
Ah..kenapa Nikon? bukan Canon..ouh bro, i wish you were here..if you manage to read this and ada sebarang opinion..feel free utk tekan butang comment and drop sebarang pendapat..itu amatla saya hargai.=)
5 comments:
Hai thanks for following me...
Hehehe nampaknya sngt2 confuse utk beli DSLR ah.. hehehe..
Smua DSLR bgs.. Teda yg x bgs...
Hehehe..
Ok ni ada bberapa tips k..
Ok utk yg masih stdy yg xda income lg..
Rasanya blh pki Canon luk...
Sbb lens utk Canon x brapa mahal bbdng Nikon..
Tp bukan bmksd lens yg Canon ni x bkualiti..
Tidak! Jgn slh fhm k..
Tp lau ada budget lbih x slh nak bli Nikon..
Tp Lens Nikon mmg agak mahal..
Lg 1.. Nak beli DSLR ni utk gmbr apa?
Kena fikir sbb lain situasi lain lensnya..
Lg nak bg lg la mahal.. hehehe...
Canon & Nikon trpulang..
Jg terpulang kpda user mana 1 yg dia biasa..
Pastu beli DSLR kena pndi Basicnya..
Kna knal smua button2 yg ada...
Kna knal ISO, Aperture, Shutter etc..
Terpulang...
p/s: Smua gmbr yg sya ambik sya guna Canon 1000d.. Kamera murah x smestinya kualiti gmbr murah.. Mahal adalah bonus... hehehe..
Thanks EB, ur opinion sngt2 la sy hargai..=) THANKS
ramai cakap canon y bgus. tpi nikon pun bagus bh. ok jak. hehee.
canon ada stabilizer ba kan..harga nikon cepat jatuh ni..huhu..btw, thanks aceng..ko guna nikon apa?
Both sama ja bagus...
Yg pting tahu mcmn mau guna tu ja.. hehehe..
Nikon or Canon or Sony or whatever DSLR smua ok..
Utk pengetahuan, Encik CT (searching nama ni dkt FB..) org ini la yg bnyk impak dlm Candid Street.. Tngk la hasil2 dr lensanya.. dan dia hny mgunakn Nikon D90 dan 2nd Camera D70s x slp...
Camera murah bukan x bgs.. Mahal bonus...
Sya guna Canon 1000D shja tp yg pting teknik..
Kenal apa itu ISO, APERTURE, SHUTTER etc..
bljr utk ambik angle yg cun, compo dll..
Canon or Nikon sama shja bg saya...
Post a Comment